Efteling begaat flinke blunder en stuurt verjaardagskaartje naar overleden kind

In een opmerkelijke fout heeft de Efteling, het betoverende pretpark in Kaatsheuvel, een trouwe abonnee gefeliciteerd met de verjaardag van haar overleden zoon, Joey. De klungelige felicitatie, vergezeld van een kortingscode voor een toegangskaartje, zorgde voor verbijstering op sociale media. De moeder deelde het macabere bericht op de Facebookpagina van de Efteling met de cynische opmerking: “Welkom in de Wondere Wereld van de Efteling.”

De e-mail, bedoeld als hartelijke felicitatie, bood Joey een genereuze korting van 12 euro op een entreebewijs. De Efteling-medewerker had echter over het hoofd gezien dat in het klantenaccount van Joey stond vermeld dat hij was overleden. Deze pijnlijke vergissing leidde tot verontwaardigde reacties van andere pretparkfans op Facebook.

Excuses en gebaar van de Efteling

Als reactie op het incident bood de Efteling haar excuses aan en stuurde ze als gebaar vier gratis toegangstickets naar de familie van Joey. Ondanks deze poging tot goedmaking werd het gebaar door velen als ontoereikend beschouwd. De klantenservice-blunder wierp ook een schaduw op een ander probleem waarmee de Efteling kampt: de stijgende toegangsprijzen.

Stijgende toegangsprijzen

Naast de ongelukkige misstap in de klantenservice worstelt de Efteling met een ander probleem: de toenemende toegangsprijzen. De tarieven voor 2024 zijn aangekondigd en deze brengen schrik teweeg onder pretparkliefhebbers. Voor het eerst zal een ticket voor het betoverende pretpark de grens van 50 euro overschrijden. Zelfs de goedkopere kaartjes ontkomen niet aan een prijsstijging van 6 procent, waardoor het tarief voor het hoogseizoen in juli en augustus 51 euro zal bedragen. Deze ontwikkeling veroorzaakt ongenoegen onder fans, gezien de reeds hoge prijzen die men gewend is.

Kritiek op ontoereikend goedmakertje Efteling

Terwijl het pretpark haar excuses aanbood en gratis toegangstickets stuurde als compensatie voor de blunder, vonden veel mensen op de Facebookpagina van het pretpark het gebaar schraal. De combinatie van de klantenservice-misstap en de stijgende toegangsprijzen werpt een schaduw op de reputatie van het sprookjesachtige pretpark, dat nu geconfronteerd wordt met kritiek en ongenoegen van zijn trouwe aanhang.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *